دوشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۷

فوايد چاي سبز براي سلامتي

تحقيقات نشان مي دهد كه نوشيدن مرتب چاي سبز مي تواند در پيشگيري و درمان بيماري هاي مختلف و ناعلاج بسيار موثر باشد.
حفاظت از قلب

دانشمندان ماده اي شيميايي را در چاي سبز شناسايي كردند كه در حفاظت از قلب در برابر آسيب هاي مختلف موثر است.

كارشناسان "موسسه بهداشت كودكان انگليس" در مطالعه روي تركيبات چاي سبز موفق به شناسايي ماده اي شيميايي به نام "اپيگالوكاتچين سه گاليت" شدند كه مي تواند مرگ سلول ها را پس از حمله قلبي يا سكته كاهش دهد. اين دانشمندان اعلام كردند: ماده شيميايي موجود در چاي سبز مانع از فعاليت پروتئيني به نام "استات يك" مي شود كه پس از رويدادهاي استرس آميز نظير حمله قلبي يا سكته در درون سلول فعال مي گردد.

"اپيگالوكاتچين سه گاليت" همچنين روند بهبود سلول هاي قلبي را سرعت مي بخشد و موجب كاهش صدمه به آن مي شود. از طرفي يكي از عوامل اصلي امراض و حمله هاي قلبي، وجود كلسترول بالا در خون انسان است.

چاي سبز علاوه بر داشتن ويتامين هاي A و C (آنتي اكسيدان هاي قوي)، باعث كاهش كلسترول در خون نيز مي گردد كه اين موضوع خطر احتمال حمله قلبي و امراضي از اين قبيل را پايين مي آورد.
كاهش تري گليسيريد

كاتچين موجود در چاي سبز، فعاليت آنزيم ليپاز را (آنزيم مسئول هضم چربي ها) در لوزالمعده مهار مي كند، در نتيجه، شكستن چربي با سرعت بسيار كمي صورت مي گيرد و چربي خون با سرعت كمي بالا مي رود.

با توجه به اين كه افزايش تري گليسيريد خون بعد از مصرف هر وعده غذايي يك عامل خطر در بروز بيماري قلبي است ، مصرف چاي سبز در بين وعده هاي غذايي روشي مناسب جهت كاهش تري گليسيريد خون است.
كاهش فشار خون

مصرف نيم تا 5/2 فنجان چاي سبز در روز احتمال بروز پُرفشاري خون را تا 46 درصد كاهش مي دهد.
جلوگيري از ديابت

چاي سبز قادر است از عوارض ناشي از ديابت مانند آب مرواريد و بيماري هاي كليوي به طور معجزه آسايي جلوگيري كند. چاي سبز با مهار كردن فعاليت آنزيم آميلاز بزاق و روده كه مسئول هضم نشاسته است، باعث مي شود كه نشاسته با سرعت آهسته تري بشكند و در نتيجه قند خون با سرعت كمي بالا برود.
جلوگيري از كم خوني

بر اساس مطالعات جديد محققان هندي، با توجه به اين كه عنصر مس به ميزان زياد در چاي سبز وجود دارد و اين عنصر براي مصرف آهن در بيوسنتز هموگلوبين بسيار ضروري است، چاي سبز مي تواند احتمال بروز كم خوني را در افراد پايين بياورد.

در اين بررسي ها مشخص شده است، نوشيدن5 تا 6 فنجان چاي سبز در روز، 7 درصد از نياز بدن به مس و 2/0 درصد نياز آن به آهن را تامين مي كند.

محققان معتقدند، در حالي كه چاي سبز يكي از منابع غذايي مهم منگنز و فلوئور محسوب مي شود، ولي مقدار ساير عناصر معدني موجود در آن در مقايسه با ديگر مواد غذايي به قدري ناچيز است كه نياز روزانه انسان به اين عناصر را رفع نمي كند.
پيشگيري از بيماري هاي ايمني خودكار بدن

پژوهش گران اعلام كردند مصرف چاي سبز از ابتلا به بيماري هاي ايمني خودكار بدن جلوگيري مي كند. تحقيقات پژوهش گران دانشكده پزشكي ژورژيا حاكي از آن است كه مصرف چاي سبز علاوه بر مؤثر بودن در كاهش ابتلا به سرطان، باعث محافظت افراد در برابر بيماري هاي ايمني خودكار بدن مي شود. چاي سبز از گسترش آنتي ژن هايي كه مي توانند موجب تحريك ايمني بدن شوند جلوگيري مي كند. نتايج تحقيقات حاكي از آن است وجود ماده اي موسوم به EGCG در چاي سبز باعث متوقف شدن التهاب و تاثيرات آن بر روي پوست و سلول هاي مترشحه بزاق مي شوند. در يك اختلال ايمني خودكار، موسوم به سندرم شوگرن (Sjogren)، سلول هاي مترشحه بزاق، هدف قرار گرفته و باعث خشكي دهان مي شوند و در اختلالي ديگر، پوست ارگان هدف واقع شده و فرد مبتلا به سل جلدي مي گردد.

شايان ذكر است تحقيقات بيشتر بر روي حيوانات در حال انجام است و تاثير مفيد چاي سبز در پيشگيري از آرتريت نيز مشخص شده است.

یکشنبه، آبان ۱۲، ۱۳۸۷

حافظه ای پر از اطلاعات دزدی!

جمعه صبح موسسه تحقيقات RSA كه در حوزهء تخلفات فعاليت مي كند گزارش داد كه هارد ديجيتالي پيدا شده كه اطلاعات نيم ميليون كارت اعتباري و رمز هاي عبور بانكي در آن ذخيره شده است. اين اطلاعات ظرف 2 سال و نيم جمع آوري شده است. گفته مي شود كه اين دزدي وسيع اطلاعاتي توسط يك گروه از متخلفين روسي صورت گذفته است.

اطلاعات شخصي افراد توسط برنامه هاي ويروسي موسوم به Trojan از كامپيوترها جمع آوري مي شود كه توسط كامپيوترهاي شبكه موسوم به botnet در اينترنت پخش مي شوند. نام دقيق برنامه Sinowal Trojan است كه برنامهء پيشرفتهء دزدي اطلاعات محسوب مي شود. توليد كنندگان اين برنامه هر چند وقت يكبار ويرايش جديد آن را ارائه مي دهند.

اين برنامه مي تواند صفحات وب را به كاربر نشان دهد و از ايشان درخواست اطلاعات شخصي كند. اين برنامه قاعدتاً به دنبال صفحات خاص مالي در وب مي گردد و سپس فعال مي شود تا اطلاعات فردي را شكار كند. ظرف 6 ماه گذشته اطلاعات مربوط به 100000 حساب بانكي دزديده شده است.

هويج، چربي خون را تا 20 درصد كاهش مي‌دهد

هويج، چربي خون را 10 تا 20 درصد كاهش مي‌دهد.

هويج مي‌تواند كلسترول خون را كاهش دهد. علاوه بر آن نوشيدن يك ليوان آب هويج، سبب كاهش سميت و كاهش اثر كلسترول بد خون در انسداد شريان‌ها مي‌شود.

همچنين، هويج در صورتي كه قبل از غذا ميل شود، موجب كاهش اشتها شده و در رژيم‌هاي لاغري كاربرد دارد.

لازم به ذكر است، مهمترين مصارف درماني هويج عبارتند از درمان اسهال، ضعف بينايي، كاهنده چربي مضر خون، درمان سوختگي،‌ دفع سنگ كليه،‌ تقويت رشد بدن و تقويت عمومي بدن در دوران نقاهت بيماري‌ها مي‌باشد.