سه‌شنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۴

خطر جدی ویندوز را تهدید میکند

کارشناسان مسائل امنیتی در حال بررسی مشکل جدیدی بر روی سیستم عامل ویندوز هستند که می تواند میلونها کامپیوتر خانگی را دچار ویروس کند.

شواهد امر نشان می دهد که این مشکل در تمامی نسخه های ویندوز وجود دارد و می تواند باعث رخنه هکرها و یا ویروسها به کامپیوترهای میزبان شود.

این مشکل هنگامی می تواند برای کامپیوتر رخ دهد که کاربر به ظاهر در حال بازکردن یک فایل تصویری ساده و بی خطر است.

برخلاف ویروس های دیگر که عمومآ نیاز به اجرای یک فایل exe در کامپیوتر یا باز کردن یک email دارند، ممکن است شما با بازکردن یک صفحه وب در اینترنت که حاوی یکی از این تصاویر آلوده است، کامپیوتر خود را به ویروس آلوده کنید.

مدیر ارشد تحقیقات شرکت F-Secure در این باره می گوید :

"در حال حاضر هنوز به مشکل حادی برخورد نکرده ایم اما پیش بینی می شود چنانچه هکرها اقدام جدی به گسترش این ویروس کنند، مشکل بزرگی در سراسر جهان برای کاربران ایجاد شود. در حال بررسی راه کاری برای این مشکل هستیم، تمام کامپیوترهایی که از سال 1990 بر روی آنها ویندوز نصب شده است دارای چنین حفره امنیتی هستند."

در این حال شرکت مایکروسافت در یکی از خبرنامه های امنیتی خود اعلام کرد که مایکروسافت از وجود چنین حفره امنیتی خطرناکی آگاه است. در ادامه این موضوع آمده است که :

"ما با شرکت های مشاور امنیتی خود در حال کار کردن برای رفع آن هستیم و تا تهیه patch مناسب، به کاربران توصیه می کنیم که email های نا آشنا را باز نکنند و نیز در اینترنت لینک های نا آشنا را دنبال نکنند و تا مدتی فقط از سایت های مطمئت بازدید داشته باشند."

لازم به ذکر است که اواخر هفته گذشته راه کاری برای حل این مشکل بصورت patch از طرف یک متخصص امنیتی روسی بنام ایفاک گویلفانوف (Ilfak Guilfanov) ارائه شد؛ اما کارشناسان به کاربران هشدار داده اند تا زمانی که از طرف مایکروسافت یا شرکت های معتبر امنیتی راهکاری ارائه نشده است از نصب هرگونه وصله (patch) در کامپیوتر خود خودداری کنند.

هیچ نظری موجود نیست: