دوشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۸۶

پوست ماگنولیا بوی دهان را مطبوع می کند

این ماده که هم اکنون برای درمان چندین ناراحتی مختلف بکار برده می شود، همچنین ممکن است در مبارزه با یک نوع باکتری که باعث پوسیدگی دندان می شود نیز موثر باشد.
پژوهشگران موسسه ریگلی (Wrigley) این مسئله را با آزمایش بر روی نه داوطلب دریافتند.
این پژوهشگران در مقاله ای در نشریه "شیمی غذا و کشاورزی" عنوان کردند که نعناع آغشته به ماگنولیا 20 برابر بیشتر از نعناع به تنهایی، باکتری های مسبب بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها را از بین می برد.
پس از یک ساعت نعناع آغشته به ماگنولیا بیش از 60 درصد باکتری های مضر را از بین برده بود اما نعناع به تنهایی در همین مدت کمتر از 4 درصد باکتری ها را از بین برد.
همه داوطلبان افرادی سالم بودند که آزمایش ها درست پس از صرف نهار بر روی آنها انجام شده بود.
در این مقاله از بوی بد دهان بعنوان یک مشکل عمده اجتماعی و روانی نام برده شده است و در آن آمده : "پوست درخت ماگنولیا در آزمایشات اثر یک ضد باکتری قوی از خود نشان داد و می توان به منظور تازه کردن بوی دهان، از آن در ساخت قرص های نعناع یا آدامس استفاده کرد."
طرفداران استفاده از ماگنولیا همیشه از این گیاه بعنوان ماده ای یاد می کنند که آثار و عوارض بیماری های مختلفی، از رماتیسم گرفته تا آسم را کاهش می دهد.
دکتر نایجل کارتر، از مدیران "بنیاد سلامت دندان بریتانیا" نتایج این پژوهش را بسیار امیدوار کننده خواند.
"قرص نعناع معمولی تنها بطور موقت بوی بد دهان را می پوشاند و هرچند آدامس هم در تقویت جریان آب دهان موثر است، اما این پژوهش می تواند در ایجاد روش های صحیح مراعات بهداشت دهان گام دیگری به جلو محسوب شود."
با این وجود آقای کارتر تاکید کرد که این پیشرفت به هیچ وجه از اهمیت و لزوم دوبار مسواک زدن در روز کم نمی کند.
BBC

هیچ نظری موجود نیست: