سه‌شنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۵

"گوگل" الگوريتم جستجوي اينترنتي ابداع‌شده توسط يك دانشجو را خريداري كرد

شركت "گوگل" به منظور بهبود هماهنگي و ارتباط نتايج ارائه شده در موتور جستجوي خود با كليد واژه‌هاي جستجو شده توسط كاربران، الگوريتم جستجوي اينترنتي جديدي را كه توسط يك دانشجو در استراليا ابداع شده، خريداري كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، اين الگوريتم موسوم به "اوريون" كه توسط يك دانشجوي دانشگاه "نيو ساوث ولز" در استراليا ابداع شده، ميزان تطابق متن يافته شده توسط موتور جستجو با درخواست كاربر را از طريق ارزشيابي كيفيت وب سايت ارائه‌كننده آن متن، سنجيده و تعيين مي‌كند.

هر چه ميزان تطابق نتايج يك جستجوي اينترنتي با درخواست كاربر بيشتر باشد، كاربر به زمان كمتري براي بازديد از سايتهاي نامربطوي كه در ميان نتايج جستجو جاي گرفته‌اند نياز خواهد داشت و به سادگي قادر خواهد بود اطلاعات مورد نياز خود را درون وب سايتهاي فهرست شده توسط موتور جستجو پيدا كند.

الگوريتم "اوريون" هماهنگ با فن‌آوري‌هاي فعلي مورد استفاده در موتورهاي جستجو عمل مي‌كند و به همين علت مي‌توان با كمك آن بدون نياز به طراحي مجدد الگوريتمهاي پيچيده جستجوي اينترنت، موتورهاي جستجو را تقويت كرده و انعطاف پذيري آنها را افزايش داد.

اين الگوريتم به علاوه قادر است موضوعات نزديك به كليد واژه درخواستي كاربر را نيز به صورت هوشمندانه تعيين كرده و نتايج جستجوي آن موضوعات مشابه را نيز براي كاربر ارائه كند كه همين امر تاثير فراواني در افزايش سرعت يافتن اطلاعات مورد نيز در اينترنت، خواهد داشت.

فن‌آوري الگوريتم "اوريون" علاوه بر "گوگل"، مورد توجه شركتهاي "ياهو"، و "مايكروسافت" نيز قرار گرفته بود كه "گوگل" علاوه بر خريداري سريع اين فن‌آوري پيش از ساير رقبا، دانشجوي ارائه‌دهنده آن به نام "اوري آلن" را نيز به استخدام خود درآورده‌است

هیچ نظری موجود نیست: