چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۴

با مصرف شكلات يك سال بيشتر زندگي كنيد

انجمن شيمي آمريكا در تازه‌ترين تحقيقات خود اعلام كرده است كه ممكن است شكلات هرگز ضرري براي سلامتي انسان‌ها نداشته باشد.

به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در گزارش تحقيقاتي انجمن شيمي آمريكا با عنوان «شكلات: منبعي غني از آنتي‌اكسيدان‌هاي پلي‌فنل در رژيم غذايي آمريكايي‌ها» تازه‌ترين يافته‌هاي محققان در خصوص شكلات و مصرف اين ماده مغذي ارائه شده است.

اين گزارش در حالي منتشر مي‌شود كه تا پيش از اين گفته مي‌شد تركيبات آنتي‌اكسيداني موجود در شكلات‌ها آن هم به ميزان قابل توجه به توليد نوعي پروتئين سرطاني و حتي بروز بيماري‌هاي قلبي منجر مي‌شود اما يافته‌هاي جديد دانشمندان چيز ديگري را مي‌گويند.

دانشمندان مي‌گويند كه چاي و نوشيدني‌هاي مشابه منابع خوبي براي آنتي‌اكسيدان‌هاي ياد شده هستند اما اكنون شكلات به عنوان منبعي سرشار براي اين تركيبات شناخته شده است.

در اين ميان، ميزان فراوان آنتي‌اكسيدان‌هاي ياد شده در شكلات‌ها بيش از هر موضوع ديگري قابل توجه بوده است.

از سوي ديگر تحقيقات جداگانه به عمل آمده از سوي دانشمندان دانشگاه «هاروارد» نشان مي‌دهد كه مصرف شكلات حتي مي‌تواند موجب طولاني‌تر شدن عمر افراد شود.

به گزارش ايسنا، بر اساس اين تحقيق افرادي كه به طور هميشگي شكلات مصرف مي‌كنند حدود يك سال بيشتر از ساير افرادي كه از اين ماده غذايي مصرف نمي‌كنند عمر مي‌كنند؛ از اين رو دانشمندان اميدوارند تا در آينده‌اي نزديك به شكلات به عنوان يك منبع غني و غير قابل انكار مواد مغذي در رژيم‌هاي غذايي نگريسته شود.

هیچ نظری موجود نیست: