یکشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۴

اختراع کاتالیزور افزایش اکتان بنزین توسط یک مخترع ایرانی

ایسکانیوز ـ کاتالیزوری که اکتان بنزین را افزایش می‌دهد و هیچ آسیب به محیط زیست نمی‌رساند و برای انسان نیز مضر نیست توسط یک مخترع ایرانی اختراع شد.

مهندس داود بهمن، مخترع کاتالیزور افزایش اکتان بنزین درگفت و گو با خبرنگار خبرنگار سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز گفت : دنیا در خصوص افزودنی های بنزین برای آرام سوزی آن با مشکل مواجه است و تاکنون هر طرحی که ارایه شده نتیجه مطلوبی در پی نداشته است .
وی افزود: آمریکا برای این که اکتان بنزین را بالا ببرد به آن اتر زد اما اتر نیز سبب ایجاد عوارض خطرناک هم برای انسان و هم برای محیط زیست شد.
بهمن گفت : از مخلوط الکل و آب هم برای افزایش آرام سوزی بنزین استفاده شد اما این روش هم دارای مضراتی بود زیرا آب از الکل جدا می‌شد و جداگانه می سوخت.
وی بیان داشت: کاتالیزوری را که اختراع نموده ام سبب افزایش اکتان بنزین می‌شود و بدون آنکه مضرات زیست محیطی داشته باشد و برای انسان نیز خطری در بر نخواهد داشت.
این مخترع گفت : این کاتالیزور سبب می‌شود هنگامی که بنزین از آن عبور نمود مولکولهای بنزین گیج شده و تمایل به آب دوست شدن پیدا می‌نمایند و ما می‌توانیم به راحتی مقداری آب به محلول بنزین و الکل بزنیم تا اکتان بنزین افزایش پیدا کند و این مورد در جهت حفظ محیط زیست نیز خواهد بود.
بهمن افزود: هر چقدر که بنزین آرام سوز تر باشد موتور راحت تر فعالیت می‌کند وعمر مفید آن افزایش می‌یابد و خطر انفجار نیز کاسته می‌شود و این کاتالیزور بهترین روش برای افزایش اکتان آرام سوزی بنزین است.
وی تصریح کرد: می‌توانیم این اختراع را به دنیا عرضه کنیم و درآمدهای سرشاری را برای کشور به ارمغان بیاوریم.
بهمن گفت : 8 اختراع ثبت شده دارم که هر کدام از آنها می‌تواند سود سرشاری را برای کشور در پی داشته باشد و نزدیک به 20 اختراع ثبت نشده نیز دارم.

هیچ نظری موجود نیست: