یکشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۹

خطرناك‏ترين مخدر شيميايي جهان به روايت AP

سایت آپلود عکس و آپلود سنتر فایل ایران بلاگ
هنگامي كه نيل براون با مصرف اين ماده شيميايي خطرناك معروف به «نمك حمام» به اوج رسيد، با كارد صورت و شكم خود را پاره كرد. وي زنده ماند؛ اما مقام‌ها مي‌گويند سايرين پس از استنشاق، تزريق يا تدخين پودري كه اسامي به نظر بي‌ضرري مانند موج عاج، كبوتر قرمز و آسمان وانيلي دارد، به اين اندازه خوش شانس نيستند.


به گزارش تابناك به نقل از آسوشيتدپرس، برخي معتقدند كه تأثيرات اين پودر به اندازه متامفتامين‌هاست. مقام‌هاي قضايي و زندانها مي‌گويند اين مواد موسوم به نمك حمام با اسامي شيميايي پيچيده در چندين ايالت آمريكا معضلي رو به گسترش هستند.
از جنوب آمريكا در كاليفرنيا تا مناطق ديگر تماس‌هايي با اورژانس از تأثيرات محرك اين مواد بر افراد خبر مي‌دهند: مفدرون و متيلن ديوكسي پارووالرون كه به MDPV هم معروف است.

به گفته مقام‌ها اين ماده شيميايي كه به نام‌هايي مانند موج عاج، خوشي، رعد و برق سفيد و طوفان شارلي فروخته مي‌شود باعث ايجاد توهم، جنون افزايش سريع ضربان قلب و تمايل به خودكشي مي‌شود. اين مواد شيميايي در محصولاتي وجود دارد كه به طور قانوني تحت عنوان نمك حمام و كود گياهي فروخته مي‌شوند. با اين حال مورد استفاده آنها تنها موارد ذكر شده در روي بسته نيست.

نمايندگان مجلس در ايالت مي‌سي‌سي‌پي قصد تصويب قانوني براي ممنوعيت فروش چنين پودرهايي را دارند و در كنتاكي نيز تلاش‌هاي مشابهي در جريان است. در لوئيزيانا و پس از 125 مورد گزارش استفاده از اين مواد در 3 ماه آخر سال 2010 با صدور فرماني اضطراري فرو اين مواد ممنوع شد.

براون مي‌گويد، وي همه موادي از هروئين تا كراك را تجربه كرده بوده، اما توهم ناشي از اين ماده وي را شوكه كرده است و در گفت‌وگو با روزنامه‌اي، از مردم خواسته تا از اين نمك‌هاي حمام دوري كنند.

در حالي كه براون زنده ماند مقام‌هاي مي‌سي‌سي‌پي مي‌گويند يك زن در اثر مصرف بيش از حد جان سپرده است، در جنوب لوئيزيانا خانواده‌اي مي‌گويند پسر 21 ساله‌شان پس از مصرف گلوي خود را بريده و با شليك اسلحه به زندگي خود پايان داده است. تحقيقات در مورد قاتل يك كلانتر نيز براي اينكه مشخص شود تحت تأثير اين مواد بوده يا نه ادامه دارد.

در حالي كه كارشناسان معتقدند مدت زمان زيادي طول مي‌كشد تا قوانيني در اين زمينه تصويب شود مقامها در لوئيزيانا مي‌گويند ممنوعيت فروش آن مي‌تواند موثر باشد؛ چرا كه از زمان اين ممنوعيت در ژانويه گذشته تعداد موارد گزارش شده بسيار كم بوده است.

بر اساس آمار دست كم در 25 ايالت آمريكا استفاده از چنين موادي گزارش شده است كه بيشترين تعداد در لوئيزيانا و سپس فلوريدا بوده است.
دكتر ريچارد سندرز يك پزشك عمومي در لوئيزيانا مي‌گويد پسرش ديكي از ماده را استنشاق كرده و 3 روز مداوم هذيان مي‌گفته و پس از آن گلويش را مي‌برد. پدرش كه پزشك بوده با هر زحمتي خونريزي رگهاي اصلي را كنترل مي‌كند اما پس از پانسمان زماني كه به خواب مي‌رود، پسرش به اتاق ديگري رفته و با اسلحه خودش را كشته است.
سندرز هشدار مي‌دهد كه اين ماده بسيار خطرناكتر از نام‌هايي است كه تحت آن عناوين به فروش مي‌رسد.


هیچ نظری موجود نیست: