یکشنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۸۴

نرم‌افزار واژه‌پرداز گوگل عرضه شد

سرویس اخبار خارجی ایتنا - گوگل با خرید شرکت کوچکی به نام Upstartle در نظر دارد تا مدتی دیگر نرم‌افزار پردازنده لغات خود را روانه بازار کند.
پیش از این شرکت Upstartle نرم‌افزار واژه‌پرداز خود را با نام Writely به بازار عرضه کرده بود، اما مسئولین گوگل در تلاشند این برنامه را تجهیز کرده و با امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند.
این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد علاوه بر نوشتن متون مورد نظر خود، آنها را از طریق اینترنت بین دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این در حالیست که شرکت مایکروسافت هنوز موفق نشده برنامه‌های واژه پرداز خود را به این بخش مجهز کند.

اگر چه تا کنون تنها چند هزار کاربر Writely را آزمایش کرده‌اند، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این برنامه جدید می‌تواند رقابت تنگاتنگی را بین دو شرکت گوگل و مایکروسافت ایجاد کند.
شرکت مایکروسافت که اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی نسخه جدید مجموعه نرم‌افزار Office خود را وارد بازار می‌کند هنوز جزئیات زیادی را در مورد این نرم‌افزار اعلام نکرده و بر این اساس کارشناسان احتمال می‌دهند که واژه پرداز جدید Word در این مجموعه نرم افزار نیز این قابلیت را داشته باشد.

به گفته مسئولین شرکت گوگل، با Writely هر یک از کاربران به سادگی می توانند فایل هایی را که تایپ کرده اند در اینترنت به اشتراک بگذارند و از فایل های نوشتاری دیگر کاربران استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست: