یکشنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۸۴

'سبيت ۲۰۰۶'

سبيت ۲۰۰۶': ابزارک هي فردا


نمايشگاه فن آوري هي پيشرفته سبيت ۲۰۰۶ در هانوفر آلمان ادامه دارد. در زير
برخي از جالب ترين ابزارک هي (Gadget) عرضه شده در اين نمايشگاه معرفي شده اند:


دوربين
تصويربرداري ديجيتال "سامسونگ" - VP-X210WL
سامسونگ VP-X210WL


اگرچه دوربين هي تصويربرداري ديجيتال هر روز کوچکتر مي شوند اما هنوز هم بايد بري کار، آنها را در دست گرفت، حتي زماني که به هر دو دست خود نياز داريم.


شرکت سامسونگ با توليد اين دوربين بري حل مشکل گام مهمي برداشته است. اين دوربين عدسي مستقلي دارد که مي تواند تصاوير را از فاصله ي دور بدون سيم به بدنه اصلي اين ابزارک منتقل کند.


حداکثر فاصله بري اين لنز ۴ متر است.


داشتن يک لنز جداگانه موهبتي است که خصوصا هنگام تصويربرداري از خود بکار مي آيد. اين ابزارک با وسيله جانبي ديگري همراه است که با آن مي توان لنز را به بازوي خود بست تا هنگام انجام حرکات ورزشي بدون نياز به استفاده از دست ها تصويربرداري کرد.


فن آوري "تصوير پايدار" نيز اين امکان را مي دهد که هنگام حرکت شديد تصاوير به ميزان کمتري جابجا شوند و نتيجه قابل قبول تر باشد.


قاب عکس "پاروت"قاب عکس پاروت


مشکل دوربين هي عکاسي ديجيتال اين است که مردم را به گرفتن تعداد زيادي عکس تشويق مي کند به حدي که ديگر نمي توان آنها را قاب گرفت.


قاب عکس هي ديجيتال ساخت شرکت پاروت مي توانند تا ۱۰۰ عکس را صورت متناوب نمايش دهند.


قاب عکس ها مجهز به فن آوري بلوتوث (Bluetooth) هستند و حافظه ي ۳۲ مگا بايتي بري ذخيره عکس دارند. اين قاب ها با حاشيه چوبي يا چرمي و در رنگ هي مختلف عرضه شده اند.


اين قاب بصورت خودکار اندازه عکس ها را با اندازه نمايشگر ۷ اينچي خود تطبيق مي دهد.


شب ها يا وقتي نور اتاق کم مي شود صفحه قاب عکس کم نورتر مي شود تا مزاحمتي ايجاد نکند و در مصرف انرژي نيز صرفه جويي کرده باشد.


مي ويو تي وي "لوسنت"لوسنت مي ويو تي وي


بزودي شما قادر خواهيد بود کانال هي تلويزيوني اشتراکي مختص به خودتان را هر جا که مي رويد همراه ببريد.


شرکت آمريکايي لوسنت قالبي را بري روزهايي که ديدن تلويزيون برخلاف دريافت از طريق آنتن، از خطوط اينترنت قابل دريافت مي شود عرضه کرده است.


اين ابزارک که مي ويو تي وي نام دارد امکان ديدن کانال هايي که بينندگان مشترک شده اند را فارغ از محل اقامتشان فراهم مي کند.


هدف شرکت لوسنت اين است که کانال هي تلويزيوني را همچون ي ميل شخصي افراد، هر جا که مي روند در دسترشان قرار دهد.


اين ايده هنوز در مرحله آزمايشي است و کارهي زيادي بايد از سوي شرکت
سازنده نرم افزار و پخش کنندگان تلويزيوني بري راه اندازي آن صورت گيرد.


نمايشگر "هانسپري" بري بچه هانمايشگر هانسپري


کودکان معمولا با رايانه ها ارتباط خوبي برقرار مي کنند، اما جعبه کرم رنگ رايانه و نمايشگر آنها چندان شباهتي به اسباب بازي بچه ها ندارند.


شرکت هانسپري مجموعه ي متنوع از نمايشگرهي مختص کودکان را بري حل اين مشکل طراحي کرده است.


نمايشگرهايي با لباس زرافه، فيل، قورباغه و خرس عروسکي بري استفاده کودکان عرضه شده اند.


پوشش هي متنوع اين نمايشگر ها قابل جداکردن و شستشو هستند تا بتوان اثرانگشت کوچک بچه ها را از صفحه نمايشگر به آساني پاک کرد.


لپ تاپ
هي "اگو"
لپ تاپ هي اگو


اين رايانه دستي مي تواند بري يک خانم شيک پوش يا احتمالا آقايي باسليقه لطيف باشد که اشتهي سيري ناپذيري بري زيبا جلوه کردن دارند.


در کنار طراحي ساک مانند اين رايانه، دوربيني در آن تعبيه شده که ميتواند صفحه نمايشگر را به آينه ي بري خودآرايي تبديل سازد.


به گفته بنيانگذار اگو، تا قبل از اين همه چيز رايانه ها در سرعت، مشخصات و حجم خلاصه مي شد، اما اگو بگونه ي طراحي شده که مردم کارهي معمول روزانه ي را که مي خواهند با آن انجام دهند.


اين رايانه ها از ماه آوريل به بازار عرضه مي شوند.


 


باتري هي سوختيلپ تاپ مجهز به باتري سوختي


بزودي با عرضه نسخه هي تجاري باتري هي سوختي (Fuels cells) مي توان ازرايانه هي دستي يک روز تمام بدون نياز به شارژ باتري استفاده کرد.


اولين نسخه اين باتري ها که از واحدهي متانول بري توليد انرژي استفاده مي کند انرژي الکتريسيته مورد نياز رايانه ها را به مدت ۹ ساعت تامين مي کند.


پيشرفت در فن آوري باتري هي سوختي بتازگي شتاب گرفته است. تا پيش از اين هواپيماها از ورود مسافراني که متانول قابل اشتعال همراه داشتند ممانعت مي کردند اما اينک اين قانون اصلاح شده و راه را بري حمل باتري هي سوختي در هواپيماها هموار نموده است.


البته اين قانون از سال ۲۰۰۷ به اجرا گذاشته خواهد شد.
BBC

هیچ نظری موجود نیست: