شنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۴

مراقب ويروس رايانه‌يي جديد Nyxem باشيد

دولت هند روز پنج‌شنبه نسبت به ويروس رايانه‌يي مخرب جديد Nyxem كه در هر ماه، سه روز به سيستم‌هاي عامل ويندوز xp، حمله مي‌كند، به كاربران هشدار داد.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا)، اين ويروس جديد كه بسيار خطرناك توصيف شده است به نام‌هاي ديگري همچون Blackmal, Kapser , My Wife نيز موسوم است و با ارسال e-mail attachment كاربران را مورد هدف قرار مي‌دهد .

اين ويروس محتواي فايل‌هاي كاربران را جابه جا كرده و حجم فايل‌هاي ديتاي كاربران را به يك كيلو بايت كاهش مي‌دهد، هنگامي‌كه كاربر بر روي attachment كليك كند‌، ويروس فعال مي‌شود و يك آرشيو zip، با نام مشابه در فولدر سيستم ويندوز باز مي‌كند تا عملكرد و كارآيي آن را پنهان سازد، سپس خودش را با نام‌هاي فايل‌هايي همچون Update.exe و movies.eve و zipped Files.exe، winzip.exe و Scanregw.exe، در فولدر سيستم كپي مي‌كند .

ويروس تمامي‌فايل‌هاي مرتبط با برنامه‌هاي آنتي ويروس را delete مي‌كند اين ويروس تلاش مي‌كند تا با عبور از password‌هاي ضعيف، در بخش‌هاي مختلف شبكه پخش شود، پست‌هاي الكترونيك آلوده به اين ويروس اغلب شامل محتواي غيراخلاقي هستند .

براي جلوگيري از حملات اين ويروس، CERT-In به كاربران توصيه كرده است تا هر گونه پست الكترونيك داراي موضوعات مشكوك و يا حاوي attachment جذاب و خنده دار را باز نكنند.

هیچ نظری موجود نیست: