دوشنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۸۶

انگور به دليل داشتن پتاسيم زياد در كنترل فشار خون و رفع ضعف عمومي بدن تاثير مطلوبي دارد.

انگور داراي ويتامين‌هاي آ، ب، ث، و د بوده و همچنين حاوي مواد معدني از جمله منيزيم،‌ كلسيم، آهن، فسفر، منگنز، كلر، يد، آرسنيك، سيليس، پتاسيم، آلبومين و البته مقدار زيادي تانن است.

اين ميوه حاوي 79 درصد آب، 14 درصد قندهاي مختلف و همچنين داراي مواد معدني و عناصر و تركيبات مفيد است.

در حال حاضر از اين ميوه در رژيم‌هاي مختلف تغذيه‌اي براي درمان برخي از بيماري‌ها به روش طبيعي استفاده مي‌شود.

به علاوه از انگور براي درمان بيماري‌هايي چون يبوست، بهبود كم خوني، بهبود عوارض رماتيسم و حتي براي پيشگيري از بروز سرطان استفاده مي‌شود.

قند موجود در اين ميوه به طور مستقيم و به راحتي جذب خون شده و در عضلات و كبد ذخيره مي‌شود. در حالي كه قند موجود در ساير مواد غذايي بايد ابتدا به قند خون تبديل شده و سپس مي‌توانند وارد خون شوند.

شيره انگور براي جبران ضعف بدن به ويژه براي افرادي كه بدن آنها در اثر ابتلاي طولاني مدت به يك بيماري يا در نتيجه جراحي ضعيف شده، بسيار سودمند است.

كشمش نيز نه تنها تمام خواص انگور را دارد بلكه حتي ارزش غذايي آن از انگور هم بيشتر است. مصرف انگور باعث مي‌شود كه معده كاملا تخليه و باعث افزايش ادرار شده و مواد زايد داخل معده را از بين مي‌برد.

اين ميوه در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هايي چون سوء هاضمه، بيماريهاي پوستي، خونريزي معده، تشكيل سنگ كليه و سنگ مثانه تاثيرات مثبتي دارد.

انگور همچنين خون را تصفيه و در تنظيم قند خون نقش دارد. از آنجا كه اين ميوه داراي خواص ضدعفوني كننده است، لذا خاصيت ضد سرطاني دارد.

هیچ نظری موجود نیست: