یکشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۳

نسخه آزمايشي مرورگر جديد نت اسكيپ عرضه شد


گروه انفورماتيك: نت اسكيپ نسخه تست عمومي از يك مرورگر وب جديد عرضه كرده است كه شامل تكنولوژي جلوگيري از حيله هاي اينترنتي بوده و اميدوار است بتواند با ارايه اين تكنولوژي، با مرورگر اينترنت اكسپلورر مايكروسافت رقابت كند. اين شركت گفته است كه مرورگر جديد آن كه نت اسكيپ ۸ نام دارد، در برابر تهديدهاي آنلاين نظير حملات فيشينگ پشتيباني بهتري از افراد به عمل خواهد آورد.
به گزارش system gruop، طي چندين ماه اخير، اين مرورگر تنها براي تعدادي از افراد كه از تست نسخه آزمايشي محدود شده نيز استفاده مي كرده اند، قابل دسترس بوده است. هم اكنون، تمامي افراد مي توانند نرم افزار را از طريق وب سايت شركت دانلود كنند. انتظار مي رفت كه اين نسخه آزمايشي در اوسط ماه فوريه عرضه شود، اما تاريخ ارايه آن به تعويق افتاده است تا بدين ترتيب شركت بتواند برخي از باگ هاي موجود در اين نرم افزار را برطرف سازد. اين محصول دست كم به مدت چند هفته در مرحله تست باقي خواهد ماند. يكي از نمايندگان شركت گفته است كه هنوز تاريخ دقيقي براي عرضه اين مرورگر معين نشده است.
نت اسكيپ پيش از اين نزديك به هشتاد درصد از بازار مرورگر وب را در دست داشته، اما اينترنت اكسپلورر مايكروسافت در حال حاضر حدود نود درصد از بازار را در اختيار دارد. افزايش آسيب پذيري هاي IE موجب شده است كه نت اسكيپ و ساير شركت ها و به ويژه موزيلاي منبع آزاد شركت نت اسكيپ، توجه عمده خود را بر روي فروش برنامه هاي امنيتي متمركز كنند.
در ميان قابليت هاي امنيتي كه اين مرورگر براي مبارزه با جرايم آنلاين داراست، فهرست هايي ار اسامي وب سايت هايي كه مظنون به منتشر ساختن نرم افزار جاسوسي و يا ميزباني حملات فيشينگ هستند، وجود دارد. اين فهرست ها توسط محققان امنيتي در اختيار نت اسكيپ قرار داده شده است.

هیچ نظری موجود نیست: