دوشنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۸۶

بررسی مجدد خطرات ناشی از استفاده از تلفن همراه برای سلامتی

با ازدیاد ابزار همراه و توسعه استفاده از آن، نیاز به بررسی مجدد تحقیقات گذشته پیرامون خطرات ناشی از تشعشعات تلفن همراه برای سلامتی بیش از پیش حس می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، سازمان Food & Drug ایالات متحده، از انجمن تحقیق ملی National Research Council درخواست کرد که برای نشان دادن تأثیر استفاده دزارمدت از تلفن همراه، تحقیقات بیشتری ترتیب دهد.
این انجمن نیاز به مطالعات در مورد حاصل سلامتی بالقوه ناشی از فرکانس رادیویی چندگانه، درازمدت و با شدت کم که از ابزار همراه منتشر می‌شوند را شناسایی کرد. اغلب مطالعات کنونی به سمت ارزشیابی تأثیرات کوتاه‌مدت فرکانس رادیویی بر روی سلامت بزرگسالان هدایت شده‌اند.
بیشتر مطالعات نیاز دارند که به سمت و سوی اندازه‌گیری تأثیرات ابزار همراه توسعه‌یافته و همچنین آنتن‌پایگاه‌های مبتنی بر سلولار بر روی نوجوانان، کودکان، زنان باردار و جنین هدایت شوند. اگرچه هنوز مستعدتر بودن کودکان در معرض فرکانس‌های رادیویی به اثبات نرسیده، اما این انجمن تحقیقاتی و سایر انستیتوهای پزشکی و علمی که آکادمی‌های ملی را سازمان‌د‌هی می‌کنند، بر این باورند که به دلیل در حال رشد بودن ارگان‌های کودکان، این قشر آسیب‌پذیرتر خواهند بود.
گفتنی است که آکادمی‌های ملی، توصیه‌هایی پیرامون خط مشی علمی، فناوری و سلامتی به کنگره و دولت فدرال ایالات متحده ارائه می‌دهند.
براساس اعلام، این یک واقعیت است که نسل کنونی کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض ابزار همراه قرار می‌گیرند، زیرا از سنین بسیار پایین استفاده از این ابزار را آغاز کرده‌اند.
براساس گزارش منتشره از سوی کمیته آکادمی‌های ملی، تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که استفاده از ابزار همراه در بین کودکان رشد فزاینده‌ای داشته است. اما هیچ تحقیقی مرتبط با خطرات موجود برای سلامتی کودکان انجام نشده ‌است.
همچنین از جمله موارد پیشنهادی در تحقیقات در حال اجرای این انجمن، اندازه‌گیری میزان انرژی تولید شده از فرکانس رادیویی منتشره از آنتن‌ها در ابزار همراه و چگونگی نفوذ آن بر قسمت‌های مختلف بدن است. پیش از این مطالعاتی بر روی تأثیر تشعشعات ابزار همراه بر روی مغز انجام شده است.
براساس تحقیق انجام شده در سال 2006 توسط انستیتوی ملی سوئد، افزایش خطر ابتلا به تومورهای مغزی در کاربران تلفن همراه به اثبات رسید. در مطالعات گذشته نیز موضوع تلفن همراه و سرطان با هم آمیخته شده‌اند. گزارش دیگری در سال 2006 توسط محققان بریتانیایی نشان داد که تلفن همراه دلیلی برای گلیوم، شایع‌ترین نوع تومور مغزی، محسوب نمی‌شود.
البته کاربرد تلفن همراه در حال حاضر بسیار متفاوت از کاربرد آن در گذشته است. به عنوان مثال، تلفن‌های جدید به همراه آنتن ساخته می‌شوند و مردم بیشتری از آنها برای دسترسی به مطالب و اینترنت استفاده می‌کنند و نقاط مختلف بدن بیشتر در معرض تلفن‌های همراه قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست: