یکشنبه، بهمن ۲۸، ۱۳۸۶

شركت هوندا در نمايشگاه خودرو لس آنجلس از محصول جديد خود به نام FCX Clarity كه يك خودرو پيل سوختي هيدروژني برمبناي مدل FCX است، پرده‌برداري كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هوندا اين وسيله نقليه را در تابستان 2008 در مناطق منتخبي از كاليفرنياي جنوبي به مدت سه ساله با مبلغ ماهيانه 600 دلار به متقاضيان اجاره خواهد داد و اجاره كننده مي‌تواند از خدمات، تعمير و نگهداري و بيمه حوادث بهره‌مند شود.
همچنين مشتريان مي‌توانند خودرو خود را جهت تعمير به مراكز خدماتي هوندا تحويل دهند و هوندا اين خودروها را براي تعمير به واحدهاي خدماتي اختصاصي انتقال مي‌دهد.
شركت هوندا در اين محصول، سوپر خازن‌هاي استفاده شده در مدل FCX را با بسته باتري يون - ليتيم جايگزين كرده و از همان استك پيل سوختي استفاده مي‌كند كه مي‌تواند در دماي 22- درجه فارنهايت شروع به فعاليت كرده و توان خروجي آن 100 كيلووات مي‌باشد كه در مقايسه با استك پيل سوختي فعلي هوندا 50 درصد افزايش چگالي داشته است.
طراحي فشرده و كم حجم اين استك، فضاي داخلي بيشتري را ايجاد كرده و سبب مي‌شود ساير قطعات سيستم محركه به نحو مناسب‌تري جاسازي شوند.
برخي از مزاياي مدل FCX Clarity جديد در مقايسه با مدل كنوني FCX شامل صرفه‌جويي در مصرف سوخت به ميزان 20 درصد (معادل 110 كيلومتر به ازاي هر گالن بنزين)، افزايش برد مسافتي وسيله نقليه به ميزان 30 درصد و رساندن آن به 435 كيلومتر، 25 درجه بهبود نسبت انرژي به وزن ( كاهش 180 كيلوگرم از وزن سيستم پيشرانه پيل سوختي در قبال افزايش اندازه كلي وسيله نقليه)،‌كاهش اندازه سيستم پيشرانه پيل سوختي به ميزان 45 درصد (معادل حجم يك سيستم پيشرانه هيبريدي گاز - برق پيشرفته)، بسته سبك‌تر باتري يون - ليتيم جديد به ميزان 40 درصد و حجم كوچكتر سوپر خازن‌هاي FCX و نيز برخورداري از يك مخزن ذخيره‌سازي هيدروژن با فشار 345 بار (10 درصد افزايش ظرفيت هيدروژن نسبت به مدل قبل) مي‌باشد.
در اين خودرو، استك پيل سوختي به عنوان منبع اصلي انرژي وسيله نقليه عمل كرده و انرژي حاصل از ترمز و كاهش شتاب در باتري ذخيره مي‌شود و جهت تكميل انرژي پيل سوختي در مواقع موردنياز به كار مي‌رود.

هیچ نظری موجود نیست: