یکشنبه، دی ۰۴، ۱۳۸۴

مشاهده يک پستاندار ناشناخته در جنگل های بورنئو

فعالان محيط زيست در جنگل های انبوه بورنئو از جزاير واقع در غرب اقيانوس آرام آنچه را يک گونه تازه پستانداران به نظر می رسد کشف کرده اند.کشف يک پستاندار تازه اتفاقی نادر است
اما آنها نگرانند که اين موجود ممکن است از هم اکنون به دليل نابودی جنگل ها در معرض خطر باشد.
دو عکس نه چندان واضح تنها شاهدی است که از وجود اين پستاندار احتمالا گوشتخوار که تاکنون برای علم ناشناخته بود خبر می دهد.
اين موجود کمی از گربه خانگی بزرگتر است و دارای پوستی قرمز و يک دم بلند عضلانی است.
يافتن پستانداران ناشناخته رويدادی نسبتا نادر است با اين حال در 12 ماه گذشته نوع تازه ای از ميمون ها در هند و يک نوع دلفين جديد در آب های استراليا پيدا شده است.
گروه "صندوق جهانی حيات وحش" (WWF) که برای حفاظت از محيط زيست فعاليت می کند و اين عکس ها را گرفته می گويد نگران است که نابودی جنگل، باعث نابودی زيستگاه اين پستاندار جديد و ساير گونه های کشف نشده ای که در قلب جنگل های انبوه بورنئو زيست می کنند شود.
اين گروه دولت های اندونزی و مالزی را، که بخش اعظم بورنئو را در اختيار دارند، به ناديده گرفتن و حتی تشويق قطع درختان به منظور ايجاد فضا برای کشاورزی متهم می کند. مقام های مالزی اين اتهام را رد کرده اند.
صندوق جهانی حيات وحش می گويد قصد دارد يکی از اين حيوانات تازه را به دام اندازد تا بتواند هويت آن را ثابت کند.اين گروه همچنين قصد دارد به تلاش برای يافتن گونه های تازه در بورنئو ادامه دهد.

هیچ نظری موجود نیست: