پنجشنبه، آبان ۱۹، ۱۳۸۴

نصب موفقيت‌آميز دوربين فيلمبرداري پيشرفته در بدنه خارجي ايستگاه فضايي بين‌المللي

ايسنا:دو فضانورد حاضر در ايستگاه فضايي بين‌المللي (ISS) موفق شدند تا يك دوربين فيلمبرداري بسيار پيشرفته را در بدنه خارجي اين ايستگاه فضايي نصب كنند.

اين دو فضانورد كه چندي پيش وارد ايستگاه فضايي بين‌المللي شده‌اند پس از نصب اين دوربين به پياده‌روي فضايي پرداختند و حتي در تصاوير اوليه‌اي كه از اين دوربين دريافت شده است به خوبي حركات آنها كه بيشتر شبيه يك بازي فوتبال است ديده مي‌شود.

در همين حال مركز كنترل «ناسا» پس از دريافت اين تصاوير آنها را تاثيرگذار عنوان كردند.

بنابراين گزارش، «مك آرتور» و يك روسي ديگر به نام «والري توكارف» كه در حال حاضر در ايستگاه فضايي بين‌المللي به سر مي‌برد طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين پياده‌روي‌ فضايي را انجام دادند.

تا پيش از اين و در زمان انجام پياده‌روي هاي فضايي يكي از فضانوردان در ايستگاه بين‌المللي باقي مانده و دو تن ديگر در خارج از اين ايستگاه در انجام ماموريت‌ فوق‌العاده خود مشغول مي‌شدند، با اين حال طي آخرين پياده‌روي صورت گرفته و به دليل وجود تنها دو فضانورد اين پياده‌روي فضايي در حالي صورت گرفت كه هيچ فضانوردي در داخل ايستگاه فضانوردي وجود نداشت.

به گزارش ايسنا، از زمان وقوع سانحه كلمبيا در سال 2003 ميلادي تاكنون، 9 پياده‌روي فضايي به شكلي صورت گرفته است كه هيچ فضانوردي در حين انجام اين ماموريت‌ها در داخل ايستگاه فضاي بين‌المللي قرار نداشته است.

«مك آرتور» پس از پايان اين پياده‌روي فضايي اعلام كرد: اين يك روز خوب در فضا بود .

اين پياده روي فضايي كه به مدت 5/5 ساعت به طول انجاميد نخستين پياده روي فضايي طي دو سال گذشته بوده است

هیچ نظری موجود نیست: