یکشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۸۴

نشان علمي «شواليه» به استاد ايراني دانشگاه «كلرمون» فرانسه اعطا مي‌شود

ايسنا : پرفسور غلامرضا جلوه، استاد و دانشمند ايراني مدرسه عالي شيمي «كلرمون» فرانسه موفق به دريافت عالي‌ترين نشان علمي اين كشور در زمينه گياه‌شناسي شد.

اين شيميدان برجسته ايراني كه پايه‌گذار و رييس دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه «بليز پاسكال كلرمون فرانس» است، به دليل تحقيقات گسترده خود در زمينه گياه‌شناسي و صنايع غذايي موفق به دريافت مدال «شواليه» تحقيقات آكادميك گياه‌شناسي شد.

پرفسور جلوه تحصيلات كارشناسي خود را در سال 1975 رشته مهندسي شيمي در دانشگاه پلي‌تكنيك تهران (صنعتي اميركبير) به پايان برده و در سال 1979 ديپلم دكتري مهندسي را از دانشگاه پلي تكنيك «تولوز» دريافت كرده است.

وي از سال 1981 تا 86 به عنوان مشاور و سپس استاديار در دانشگاه «بليز پاسكال» فعاليت داشته است.

دكتر جلوه در سال 1990 تحصيلات دكتري دولتي را نيز در دانشگاه «بليز پاسكال» به پايان برده و از سال 1998 به عنوان استاد دانشگاه و مسوول دپارتمان مهندسي شيمي دانشگاه «بليز پاسكال كلرمون فرانس» فعاليت دارد.

به گزارش ايسنا، دكتر جلوه همچنين عضو دائمي آزماشگاه مهندسي شيمي و بيوشيمي اين دانشگاه است و تحقيقات وسيعي در زمينه كاربرد مهندسي شيمي در صنايع غذايي دارد كه به ارائه 80 مقاله و اثر علمي در مجلات و كنفرانس‌هاي معتبر بين‌المللي منجر شده است.

اين دانشمند ايراني همچنين نقش موثري در توسعه ارتباطات و همكاري‌هاي بين‌المللي دانشگاه «كلرمون» داشته و به ويژه در گسترش مبادلات علمي اين داشگاه با دانشگاه‌هاي ساير كشورها از جمله ايران، هند، روماني و چين تلاش كرده است.

گفتني است، مدال «شواليه»، چهارم ژانويه طي مراسمي رسمي به پرفسور غلامرضا جلوه اهدا مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: